FILOZÓFIÁNK

   Kutyakiképzés Debrecen

 

   Mi az ÉLETRE, nem csak egy-egy megmérettetésre készítjük fel a nálunk tanuló gazda-kutya párosokat.

   Nem csak kutyákat képezünk, hanem a gazdikat is megtanítjuk arra, hogy képesek legyenek kedvenceik magas szintű nevelésére, kiképzésére.

   Minél többen azt mondhassák négylábú társukra, hogy jóóókutya!

 

Ha kutyája

- tele van energiával és ezért kezelhetetlen

- nem szobatiszta

- kiállításra, munkavizsgára készül

- mindig kiszalad a kapun

- mindenkire ugrál

- állandóan ugat

- vagy épp nem ugat, nem őrzi a házat,

mindenkit beenged

- séta közben folyamatosan húzza, rágja,

rángatja a pórázt

- hívásra nem jön vissza

- nem figyel a gazdira

- más kutyákkal agresszív

- vagy épp más kutyáktól fél

- fél a zajoktól, emberektől

- kunyerál, nem lehet tőle étkezni

- rossz evő, válogat

- harapdál, kapkod, durván játszik

- egyszóval viselkedésével gondot okoz Önnek ezért még nem jóóókutya,

keressen minket elérhetőségeinken, SEGÍTÜNK!

 

Ha Ön

- elutazik és megbízható kezekben szeretné tudni kutyáját

- profi, minőségi, megbízható felszerelést szeretne használni

- a legjobb ár-érték arányú eledeleket szeretné biztosítani kedvencének

- szakértő tanácsokat szeretne kapni kutyája neveléséhez

- megbízható, jól nevelt házi kedvencet, társat, kiállítási-, sport-, őr-, terápiás-, egyéb segítő-, jelző kutyát szeretne,

keressen minket elérhetőségeinken, SEGÍTÜNK!

 

Mielőtt kutyát vesz magához

- tájékozódjon a leendő kutyájáról

- milyen fajta illik Önhöz, mely fajtáknak tudja megadni azt, amire azoknak szükségük van

- találja meg az adott egyedet, amely nagy valószínűséggel megfelel az Ön elvárásainak!

- hogy kutyája ne nyűg, hanem egy kellemes társ legyen

- és Ön is azt mondhassa hűséges társának, hogy jóóókutya!

- ha Ön is a lelkiismeretes kutyások közé kíván tartozni

keressen minket elérhetőségeinken, SEGÍTÜNK!

 

A fiatalkori szocializáció

 

Pontosan mi is ez?  Kutyáink ÉLETRE való felkészítése!

 

  

Miért fontos ez? Azért nagyon nagy a jelentősége ennek a folyamatnak, hogy négylábú társunk jól érezze magát az emberek világában, ezzel sok-sok örömöt okozva nekünk gazdiknak. Ha kimarad kutyánk életéből ez a folyamat, behozhatatlan hátrányba kerül azon társaival szemben, melyek megkapták tőlünk ezt az életre való útravalót. Ha ez a szocializációs időszak nem megfelelően zajlik, mindenki szenvedni fog. Ember és kutya egyaránt. Figyeljünk oda, hogy ez ne történjen meg! A hazavitt kiskutyát néhány hónap alatt nagyon félre lehet nevelni, melynek következménye egy évtizedes szenvedés lehet. Igen, egy kutya hosszú távra szól. Nem megoldás, hogy ha nem működik, majd veszünk másikat. Ezért nagy a felelősségünk, hogy ne okozzunk szenvedést egy ártatlan állatnak. Ne felejtsük el soha, hogy mi vettük magunk mellé kutyánkat, mi akartuk, hogy a társunk, családtagunk legyen. Nem ő akart hozzánk költözni. Mindig az ember hozza meg ezt a döntést, hogy maga mellé vesz egy négylábú társat.

 

Gyakran kérdezik tőlem, hogy mikor kell elkezdeni a kutyával való foglalkozást? "Azt mondta a szomszédunk, hogy majd egy évesen kell iskolába vinni." Meg, hogy "legyen a kutyának gyerekkora, nem szabad terhelni a kiskutyát a tanítással." Stb. Sorolhatnánk még a "szakértő" véleményeket. Számtalan példát tudnék említeni, ahol a problémás egyed viselkedésének kialakulását az előbb említett felfogás, a különböző, mélyen a társadalomban gyökerező tévhitek okozták. Mikor kell elkezdeni? Mint ahogy a gyerekeket sem az iskolában kezdjük tanítani, a kutyákat sem a kutyaiskolában kezdjük oktatni.

 

A 6-8-10 hetes kiskutyát, ahogy hazavittük, egyből el kell kezdenünk NEVELNI!

Nem kiképezni, hanem nevelni! Ennek a folyamatnak nagyon fontos része a szocializáció. A nevelés során kialakítjuk a kutyás életünk rendjét. Megmutatjuk neki a határokat, mit szabad és mit nem szabad. Bizonyos cselekedeteivel meddig mehet el, hol van az a határ, amit már nem léphet át. SOHA NEM LÉPHET ÁT! Itt elérkeztünk egy újabb sarkalatos nevelési ponthoz, amit úgy hívnak, hogy KÖVETKEZETESSÉG. Ön szerint a saját fekhelyén, kosarában fog pihenni az a kiskutya amelyiket hat és tizenkét hetes kora között az ágyunkba engedve (mert olyan kis aranyos) cirógattunk naponta egy-két órán keresztül? Majd utána már nem akarjuk felengedni, mert már megnőtt, olyan nagy lett. Ez a kis szerencsétlen a fél életét ott töltötte és most nem érti, hogy miért nem mehet fel oda, hiszen MI rögzítettük benne, hogy ez a TE helyed, ha itt fekszel, mindenki jól érzi magát. És most hirtelen ez már NEM A TE HELYED! Totális káosz, amit mi okozunk. A kutya persze fel fog menni. Ilyenkor jön," hogy ez a kutya olyan buta, hiába mondom neki, hogy nem mehet fel, nem érti!" Ilyenkor pörgessük vissza az eseményeket és lássuk be, a problémát mi okoztuk és a kialakításához hasonlóan a változtatáshoz is hosszabb időre lesz szükségünk és következetességre!

 

Kanyarodjunk vissza a szocializációhoz. A lényeg, hogy minél több olyan inger érje a kiskutyát, amivel későbbi életében is találkozni fog. Zajok, szagok, emberek, állatok, járművek, nyitott és zárt terek, különböző minőségű járófelületek, mélység-magasság, stb. A kutyával való foglalkozás során nagyon fontos a FOKOZATOSSÁG betartása. Ne akarjuk, hogy mindent egyből teljesítsen, mert a szomszéd Belfegorja már ezt is tudja.

 

Nagyon fontos, hogy megtanuljunk játszani a kutyánkkal. Igen, játszani!

 

MI A JÁTÉK? FELKÉSZÜLÉS AZ ÉLETRE!

 

                
   

  

A játék során megismerjük kutyánk testbeszédét és kialakítjuk a sajátunkat, melyet kutyánk ismer meg. E mellett szintén nagyon fontos kutyánk ösztönkészletének feltérképezése és megismerése, melyet a foglalkozások során az adott cél érdekében használhatunk. Így, ezekkel az alapokkal vághatunk neki a jövőnek, ami szükséges egy olyan kutya neveléséhez, amilyet mindig is szerettünk volna magunk mellett tudni. Szándékosan nevelést írtam, nem kiképzést, melyet egy másik menüpont alatt tárgyalunk egy kicsit részletesebben.